Een avondvullend programma over seksualiteit en vrouwelijkheid

DOUBLE BILL: FLIRT FANTASIES x USUALLY I’M ON TOP / XL

Door:
Misiconi x Speels Collectief

Leeftijd:
XL

Genre:
Theater, Dans

Div. zalen

Op vrijdag 19 mei presenteren dansgezelschap Misiconi en theatergezelschap Speels Collectief de Double bill: Flirt Fantasies x Usually I'm on Top. Een avondvullend programma met verschillende perspectieven op seksualiteit en vrouwelijkheid. Beide performances worden gespeeld door een zo divers mogelijk gezelschap, die zich allebei bezig houden met intersectionaliteit. Bezoek voorafgaand aan de optredens Vegan Friday met street food uit eigen keuken en live muziek.

Programma

18:00 - Vegan Friday

19:30 - Flirt Fantasies (30 min)

20:00 - Break

20:30 - Usually I'm on top (75 min)

21:45 - Einde

Flirt Fantasies

Flirt Fantasies gaat over intermenselijke relaties. Over communicatie en over interactie of het ontbreken daarvan. Vervreemding van jezelf en van de ander liggen op de loer. Vooral als er ook verliefdheid in het spel is. 

Het eerste oogcontact... de gedachte “What do you think when you look at me?” Vervolgens begint het spel der liefde met al zijn regels en restricties. Het spel van aftasten, van zoeken naar vrijheid, van het overwinnen van onzekerheid. “I am a woman. I am more than my sexuality & gender…” - Dat wil je uitdragen, maar je ontkomt niet aan steeds weer die vraag “What do you think when you look at me?

De dansers van Misiconi Company - met en zonder een beperking - stellen niet alleen zichzelf, maar ook het publiek op de proef.

flirt fantasies

Usually I'm on top

Een nieuwe definitie van seksualiteit door 7 vrouwen, 6 föhns, 2plastic schelpen en 1 tillift. 

In een wereld waarin perfecte plaatjes het beeld van de werkelijkheid vervagen, trekt Speels Collectief het ideaalbeeld van haar sokkel. In USUALLY I’M ON TOP worden heersende normen van vrouwelijkheid en seksualiteit bevraagd. Kwetsbaar en grotesk, in woord en lijf, nemen zeven vrouwen je mee in hun ervaringen en verlangens. In een zoektocht naar een nieuwe moraal (of nee… de absolute verwerping ervan) komen we uit bij ‘what she really really wants’.

Bij voorstelling USUALLY I’M ON TOP hoort ook de driedelige podcast serie VAN HAAR SOKKEL over vrouwelijkheid en seksualiteit.

Toegankelijkheid

Het Maaspodium is toegankelijk voor rolstoelgebruikers en mensen die slecht ter been zijn. Neem contact op met de kassa om tickets voor de juiste plaatsen te krijgen. In de theaterzalen bevindt namelijk alleen de eerste rij zich op de vlakke vloer. De ingang van het Maaspodium is op de begane grond, net als de bar en een toegankelijk toilet.

Heb je een plek op de eerste rij nodig omdat je slecht ter been bent, of heb je een rolstoelplaats nodig? Deze plaatsen kunnen niet via de website geboekt worden, maar onze medewerkers helpen je graag. Ook als jij behoefte hebt aan een prikkelarme ruimte, denken we met je mee. Er wordt een prikkelarme ruimte ingericht op de eerste verdieping boven de foyer. Neem voor vragen contact op via kassa@maastd.nl of 010-2002509.

Het Maaspodium is zowel met de auto als met het openbaar vervoer bereikbaar. Bekijk hier hoe je het podium het best kunt bereiken.

  • Meer info

  • Meer info
  • Meer info
  • Meer info
  • Meer info
  • Meer info
  • Meer info
  • Meer info
  • Meer info
  • Meer info

Credits Misiconi Company

Choreografie & artistieke leiding:

Joop Oonk 

Performers, dansers:

Suzanne Lamers, Manouk Schrauwen, Enya  Straver, Susanne van der Staak, Joop Oonk & Jana Slegers

Muziek:

Alex Severino

Kostuums:

Joop Oonk

Misiconi Company is een dansgezelschap dat een alternatieve realiteit toont waarbinnen ongelijkheid de grootste troef is. Met artistiek hoogwaardige dansstukken spelen we nationaal en internationaal met een gemixte groep dansers in een gelijkwaardige samenwerking. Misiconi Company legt de focus op de artistieke samenwerking tussen individuen, waardoor er veel aandacht wordt besteed aan hoe het individu binnen het collectief kan reiken naar zijn of haar potentie. De company heeft een vaste kern aan dansers die zowel projectmatig als structureel werkt. Misiconi is kleurrijk, eigenzinnig, interdisciplinair en divers.

Credits Speels Collectief

Regie:

Sanne Arbouw

Choreografie:

Ulrike Doszmann

Spel:

Femke Arnouts, Ella de Coninck, Marloes Dingshoff, Edith Heij, Marga Kamperman & Lisette Mepschen

Dramaturgie:

Bram Walter

Scenografie:

Eva Dijksman

Regieassistentie:

Dana van den Heuvel &  Nienke Damstra

Artistieke Leiding:

Sanne Arbouw & Merel van Lieshout

Partners:

Fonds voor Cultuurparticipatie, Posttheater

Fotografie:

Pietro Carbucicchio & William van der Voort

SANNE ARBOUW
Sanne Arbouw (1994) is in 2016 afgestudeerd aan de opleiding Docerend Theatermaker aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten in Arnhem. Sinds haar afstuderen is zij werkzaam als theatermaker voor o.a. Muziektheater de Plaats, De Vrolijkheid en ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten.

Sanne maakt theater in AZC’s, buurthuizen, bejaardentehuizen, zorginstellingen, op scholen, in theaters en in wijken. In 2021 won zij de tweede prijs voor de Gelderse Bokaal van het Prins Bernhard Cultuurfonds. In 2016 richtte Sanne samen met Merel van Lieshout theatergezelschap Speels Collectief op. De afgelopen jaren is het gezelschap onder hun artistieke en zakelijke leiding uitgegroeid tot een serieuze speler in het inclusieve theaterlandschap.

Sanne is een maatschappelijk betrokken en bevlogen theatermaker. Het ensemble waarmee ze werkt stelt ze zo divers mogelijk samen om een zo breed mogelijk palet aan perspectieven te representeren. Door deze perspectieven naast elkaar te plaatsen bevraagt zij met haar voorstellingen de norm. Met haar werk streeft zij naar inclusievere representatie, en daarmee naar veranderende beeldvorming over actuele thema’s.

ULRIKE DOSZMANN
Ulrike Doszmann (1970) is geboren en getogen in het voormalige Oostblok, en kwam naar Nederland om te studeren aan de Fontys Dansacademie in Tilburg. Na haar afstuderen in 1998 begon zij met het maken van eigen voorstellingen. Dat combineert Ulrike met het werk als danser en performer voor o.a. dansgezelschap Vloeistof. Sinds drie jaar geeft ze Movement Classes bij Fontys.

In haar werk zoekt Ulrike de dunne lijn tussen tragiek en humor op. De charme van het ‘Net Niet Gevoel’, dat is wat Ulrike bezighoudt. Het gewone en haast onbelangrijke wordt uitvergroot. Volgens Ulrike wordt de poëzie van het lachwekkende ondergewaardeerd, dus juist dat lachwekkende krijgt herwaardering in haar werk.

Er zijn nog geen reacties op DOUBLE BILL: FLIRT FANTASIES x USUALLY I’M ON TOP

We zijn benieuwd wat je van deze voorstelling vond! Laat je het ons weten?

Jouw reactie

Maas theater en dans maakt op deze website gebruik van cookies. We gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd), om voorkeuren op te slaan, en voor marketingdoeleinden. Door op 'optimale cookies' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookie verklaring. Je hebt ook de keuze voor 'minimale cookies', als je dit liever niet hebt. 

Filter op:

Er zijn geen resultaten gevonden. Probeer het eens met een andere zoekterm?

Er zijn geen resultaten met dit filter. Pas het filter aan of probeer het eens met een andere zoekterm?